Ochelari de soare – Moda sau protecţia ochilor

De la apariţia primilor ochelari de soare lumea s-a schimbat mult. Dacă la sfârşitul anilor ’20 si în anii ’30 ochelarii de soare au devenit răspândiţi în primul rând pentru protecţia ochilor, în a doua parte a secolului XX, pe lângă propietatea de protecţie a ochilor, a fost la fel de important ca aceştia să fie şi la modă.

Actorii, cântăreţele, sportivii de performanţă, oamenii de afaceri au purtat cu plăcere ochelari de soare. Repede şi-au dat seama că ochelarii de soare influenţează imaginea oamenilor despre ei, stilul oamenilor si modul lor de viaţă. Să ne gândim doar la idealul feminin al anilor 50 Merylin Monroe, sau la James Dean care a întruchipat adevăratul bărbat macho. Ambii au purtat ochelari de soare in stil unic, care au prezentat modul de viaţă ce a fost răspândit de către purtătorii lor.

Fanii au făcut totul să arate ca şi preferaţii lor. Firmele de modă s-au folosit repede de ocazia oferită. Au rugat celebrităţile din vremea respectivă să facă publicitate la ochelarii lor de soare. Ideea a avut mult succes şi mulţumită celebrităţilor ochelarii de soare s-au răspândit aproape peste tot in lume. Astfel ochelarii de soare în anii ’70 au devenit un produs global.

Ochelarii de soare s-au comercializat aproape în fiecare magazin, MALL, optician, benzinărie. Au trecut anii şi în anii ’30 Foster Grant vindea primii lui ochelari de soare, produşi în serie, la ştrandurile din Atlantic City.

A pornit mecanismul şi până azi funţionează din plin. Marile firme de modă orbesc sau uimesc lumea în fiecare an cu noi şi noi colecţii.

Pe lângă modele clasice aproape este obligatoriu să fie inventat în fiecare an şi ceva nou. În ziua de azi putem vorbi despre prea multe feluri de stiluri. Aşa este Urban styleVintage adică Retro, Fashion adică ochelari de soare de modă, modele clasice (ochi de pisică, aviator, sau bine cunoscutul wayfarer).